Ο ΕΟΤ, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού από την γέννησή του σκοπό είχε να προβάλλει τον Ελληνικό Τουρισμό και να διασφαλίζει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών.
Από σήμερα προσέθεσε τον ρόλο του διαμεσολαβητή κρατήσεων και του διακομιστή χρηστών Internet σε δικτυακούς τόπους, του εξωτερικό, οι οποίοι “προβάλλουν” την Ελλάδα. Θα αναλύσω και τα δύο παραπάνω.
Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης δια μέσω του Υπουργού, του Ειδικού Γραμματέα, του Ειδικού Γραμματέα Ψηφιακού Σχεδιασμού, του Προέδρου το ΕΟΤ ανακοίνωσαν το νέο διαδικτυακό τόπο “mygnto.gr” και μετά αποχώρησαν για να παρουσιάσει το έργο ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει την εκπόνηση/υλοποίηση του έργου. Ναι, καλά διαβάσατε, αποχώρησαν, και άφησαν τον εκπρόσωπο της κοινοπραξίας να τα “βγάλει πέρα” με τους δημοσιογράφους, εκπροσώπους των τουριστικών φορέων και τουριστικών επιχειρήσεων.
Το mygnto.gr είναι ένα portal στο οποίο δίνει την δυνατότητα σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις που έχουν το σήμα του ΕΟΤ να εγγραφούν και να προσθέσουν στο σύστημα την πραμμάτεια τους.
Δηλαδή, τα ξενοδοχεία να εισάγουν τα δωμάτια τους που διαθέτουν προς πώληση, τα τουριστικά γραφεία να εισάγουν τα “πακέτα τους”, ενώ τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων μπορούν να εισάγουν το δικό τους σύστημα κρατήσεων, εφόσον διαθέτουν.
Όσον αφορά για τα αεροπορικά εισιτήρια, παρουσίασαν τις τρεις Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες και δύο τουριστικά γραφεία, οι οποίες διαθέτουν ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων. Εδώ φαντάζομαι ότι θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτή την ενότητα όσα τουριστικά γραφεία διαθέτουν ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατήσεων αεροπορικών. Σημειωτέον οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες αεροπορικών κρατήσεων είναι τρεις – που σημαίνει ότι οι τιμές που θα παρουσιάζουν θα είναι λίγο πολύ οι ίδιες – όσα και αν είναι τα τουριστικά γραφεία σε αυτή την ενότητα. Όσον αφορά τις αεροπορικές εταιρείες που φέρνουν τουρίστες στην Ελλάδα δεν είναι τρεις και μάλιστα εταιρείες με προγραμματισμένες πτήσεις. Είναι οι ξένες με προγραμματισμένες πτήσεις και με τις επονομαζόμενες charter πτήσεις, οι οποίες μάλιστα φέρνουν και το μεγαλύτερο όγκο τουριστών στην Ελλάδα. Για τις αεροπορικές εταιρείες με προγραμματισμένες πτήσεις τα πράγματα είναι απλά – ένα link και καθαρίσαμε. Για τις εταιρείες charter….
Για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ο εκπρόσωπο της κοινοπραξίας μας έδειξε μια οθόνη όπου εκεί ήταν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Φαντάζομαι ότι και σε αυτή την ενότητα θα μπορούσαν να ενταχθούν τα τουριστικά γραφεία που πουλάνε ακτοπλοϊκά εισιτήρια ή μάλλον όχι, μια και είναι μια ή πλατφόρμα που διατίθεται στα τουριστικά γραφεία, άρα…
Κάτι που δεν σας είπα είναι ότι, το σύστημα κρατήσεων ξενοδοχείων και το σύστημα κρατήσεων για τα πακέτα των τουριστικών γραφείων θα διατίθενται ΔΩΡΕΑΝ!!! Ναι, καλά ακούσατε – δωρεάν. Επειδή στην Ελλάδα ζούμε, το ερώτημα είναι, για πόσο καιρό και υπό ποιές συνθήκες. Μπορεί η κάθε ηγεσία του ΕΟΤ να έχει τις καλλίτερες διαθέσεις, αλλά επειδή αλλάζουμε ηγεσίες, στρατηγικές, στόχους, πλεύσεις και δυνατότητες κρατάω μικρό καλάθι. Παραδείγματα έχουμε πολλά, όπως, εκπαίδευση, υγεία…
Μια στιγμή, κάτι μας διαφεύγει. Τα ξενοδοχεία της Ελλάδας ήδη διαθέτουν συστήματα/πλατφόρμες κρατήσεων τις οποίες χρησιμοποιούν για τις κρατήσεις τους. Κάποιες εταιρείες λογισμικών τους το προσφέρουν. Τι θα γίνει με αυτές τις εταιρείες; Μπορεί το λογισμικό αυτών των εταιρειών να είναι πολύ ανώτερο από αυτό το δωρεάν – μπορεί και να είναι εξίσου καλό. Εγώ, ο ξενοδόχος που υπολογίζω το κόστος θα το σκεφτώ να συνεχίζω να πληρώνω αυτές τις εταιρείες – ακόμα και αν το δωρεάν δεν μου προσφέρει “σήμερα” όλες τις δυνατότητες που έχω με το πληρωμένο. Μήπως αυτό είναι από άλλο πολιτικό/οικονομικό μοντέλο;
Ας πούμε, εντάξει μέχρι εδώ.
Τέθηκε ερώτηση – γιατί “mygnto.gr” – ένα εντελώς καινούργιο domain το οποίο θα ξεκινήσει από το μηδέν. Δεν υπήρχε λόγος απάντησε ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας και ότι τώρα θα το πιάσει το marketing για να δει αν βάλλει την εφαρμογή κάτω από το gnto.gr ή το visitgreece.gr ή κάτι άλλο.
Μας μπέρδεψε! Μάλλον και αυτός τον εαυτό του.
Όταν το portal θα βγει “στα ανοιχτά” στο Internet θα περιμένουμε κρατήσεις. Μια ματιά στο portal θα μας πείσει ότι δεν είναι “search engine friendly” (όσοι από σας γνωρίζετε από SEO θα συμφωνήσετε). Άρα, για να έχει επισκεψημότητα και κατ’ επέκταση κρατήσεις θα πρέπει ο ΕΟΤ να πληρώσει. Φανταστείτε πόσο πρέπει να πληρώσει ο ΕΟΤ για να φέρνει κίνηση σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας και για όλες τις τουριστικές υπηρεσίες. Το έργο είναι κολοσσιαίο και τα χρήματα άλλο τόσο. Ξανά φανταστείτε, πόση κίνηση πρέπει να έχει ένα τέτοιο portal για να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες; Είναι εφικτό; ή μήπως θα υπάρχουν προσδοκίες από κάποιες περιοχές που δεν θα είναι εφικτό. Αναλογιστείτε και το εξής, κάποια sites που έχουν καταφέρει να αποκτήσουν κίνηση ή πληρώνουν για αυτή, θα έρθει ο ΕΟΤ να τους την πάρει για να την δώσει σε αυτούς που είναι στο portal.
Ας πούμε ξανά, εντάξει – και ότι ο ΕΟΤ θα καταφέρει να έχει τη αντίστοιχη κίνηση για να είναι όλοι ευχαριστημένοι – είτε πληρώνοντας είτε από μόνο του το portal – γιατί το portal να έχει links σε ξένα sites (του εξωτερικού) στην κατηγορία “Ηλεκτρονικοί οδηγοί πόλεων και εικονικές περιηγήσεις σε επιλεγμένα σημεία”, εκ των οποίον κάποια δεν έχουν πλήρη ταυτότητα, αλλά όλα έχουν Google AdSense, δηλαδή βγάζουν χρήματα από αυτό. Ποιός από σας δεν θα ήθελε να κάνει link ο ΕΟΤ στο site σας και να βγάζει χρήματα στον αυτόματο πιλότο; Δηλαδή το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει αντίστοιχη πληροφορία για την Ακρόπολη ή ο ΕΟΤ από τα δικά του αρχεία ή στο κάτω κάτω δεν υπάρχει Ελληνικό site, αλλά πρέπει να φθάνουμε στο σημείο να κάνουμε link σε ξένα site;
Τα χρήματα που θα χρειαστούν, μήπως θα μπορούσε ο ΕΟΤ να τα δώσει για προβολή της Ελλάδας αντί να τα δώσει για ένα έργο το οποίο δεν το έχει τολμήσει κανένα άλλο κράτος και δεν είναι μέσα στον σκοπό του ΕΟΤ!!!
Η κριτική που κάνουμε δεν έχει κάποιο σκοτεινό σκοπό ή απώτερο στόχο. Για θέματα τουρισμού είμαστε πάντα με την “Εθνική Ελλάδος”.
Επικροτούμε τον ΕΟΤ για τις έξυπνες κινήσεις του, όπως για χορηγίες στο Eurovision, Basket, Mama Mia, και πολλά άλλα.
Όμως το συγκεκριμένο εγχείρημα θέλει παραπάνω μελέτη, για να μη φθάσουμε να λέμε ότι δεν ήταν καλό που δεν αφήναμε να αναπτυχθούν Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες charter ή μη, με αποτέλεσμα σήμερα να είμαστε δέσμιοι στους ξένους Tour Operators – αν θα βάλουν τα αεροπλάνα τους στη Ελλάδα – εν αντιθέσει με τους γείτονες μας που έχουν πάνω από 10 αεροπορικές εταιρείες charter.
Μπορεί εμείς να κάνουμε λάθος. Μπορεί οι φορείς που παρευρέθησαν στην ημερίδα να κάνουν λάθος. Μπορεί και οι παρευρισκόμενοι τουριστικοί επαγγελματίες να κάνουν λάθος.
Θέλουμε να το ψάξετε και στην συνέχεια να μας πείτε τη δική σας άποψη, γράφοντάς την σε αυτή τη σελίδα παρακάτω στα σχόλια (comments).
Τα σχόλια σας είναι πολύτιμα.
Σας περιμένουμε.
—————————————–
Δελτίο Τύπου Υπουργείου Τουριστικής Αναπτιξής
Συνέντευξη: Λύσανδρου Τσιλίδη, Μέλος ΔΣ ΗΑΤΤΑ